make-up artist design show 2017: internationale hotspot voor de professionele grime-branche

This article is available in the following languages:

De make-up artist design show, de vakbeurs voor grimeurs en visagisten, heeft haar belangrijke positie binnen de branche opnieuw onderstreept. Er kwamen circa 4.000 bezoekers naar de enige vakbeurs voor dit vakgebied in Duitsland. “De mads heeft zich in de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. In de beurshal komen ware vakmanschap met creativiteit en passie bijeen. De combinatie van bijscholing, informatie en entertainment werd met veel enthousiasme begroet. De topsterren op het podium van het Voordrachtsforum en in de Kreativ Werkstatt geven hun kennis met veel plezier door.” zegt de mads-projectleider Helmut Winkler.

De grimeurs en visagisten van theaters, opera’s en schouwburgen, TV-studio’s, musicals en filmproducties kwamen informatie inwinnen bij de stands van 75 exposanten en merken, en interesseerden zich bovenal voor het hoogwaardige vakprogramma dat bij het Voordrachtsforum plaatsvond. In de Kreativ-Werkstatt konden de bezoekers de technieken en materialen onder leiding van experts zelf uitproberen. Een ander hoogtepunt was het Duitse kampioenschap voor grimeurs in opleiding, waarbij de meest getalenteerde studenten onder het motto ‘Het rijk der sprookjes’ moesten laten zien waartoe ze in staat zijn.

Ook Wolfram Langer, directeur van de in Berlijn gevestigde onderneming KRYOLAN en mede-initiator van de beurs, was zeer tevreden: “Het evenement heeft een grote naam opgebouwd. De branche prijst de mads in alle toonaarden en geniet van de familiaire sfeer en de uitstekende voorwaarden om te netwerken. Ook het groeiend aantal bezoekers is natuurlijk verheugend, evenals de stijgende interesse vanuit het buitenland. Er is in Europa geen alternatief voor de make-up artist design show.”

Bernd Uwe Staatz, Chef de Grime van de Deutsche Opera am Rhein, benadrukte nogmaals het eersteklas vakprogramma. “De mads biedt een geweldige keuze aan vakvoordrachten op het podium. Wat ook goed werkt, is dat we sprekers van aanverwante beroepen in het programma hebben opgenomen. Met hun frisse ideeën inspireren zij onze branche. We hebben beduidend meer aanmeldingen voor het kampioenschap voor grimeurs in opleiding ontvangen en konden vaststellen dat de kwaliteit van de aanmeldingen heel hoog was,” aldus Staatz.

De volgende make-up artist design show vindt op 10 en 11 maart 2018 plaats. Parallel hieraan loopt BEAUTY DÜSSELDORF van vrijdag 9 tot en met 11 maart 2018 en TOP HAIR International Trend & Fashion Days van zaterdag 10 tot zondag 11 maart 2018.

Statements van exposanten en partners over de make-up artist design show 2017:

Joachim Braig, inkoop Fischbach+Miller
We zijn vanaf het prille begin hier aanwezig en verheugen ons iedere keer weer over de aangename atmosfeer en de goed functionerende organisatie. Jammer dat er dit jaar wat minder expoanten aanwezig zijn. Wat we erg goed vinden, is dat we hier altijd het persoonlijk contact met chefs de grime en andere beslissers kunnen opbouwen of onderhouden.

Petra Winkler, Projektservice Düsseldorf
De mads is een hele bijzondere ontmoetingsplek voor de branche. Zoveel creativiteit en een zo vriendelijke ambiance maakt men zelden mee.

Patricia Salto-Lewe, directeur Ben Nye Company. Inc
Het lijkt erop dat dit voor ons het beste jaar sinds lange tijd gaat worden. Het is hier een drukte van belang, er is veel interesse voor onze producten en de mensen vragen heel gericht en gedetailleerd naar technieken. We hebben hier voor het eerst een workshop gepresenteerd en daar uitstekende feedback op gekregen.

Statements van artiesen over make-up artist design show 2017:

Carol Brown, Londen
Toen ik 35 jaar geleden begon, bestond er nog niet zoiets als deze beurs. Producten, kleuren en überhaupt deze branche waren nog lang niet zover ontwikkeld. Ik ben nu dan ook extra blij – ik ben voor het eerst hier in Düsseldorf – met deze gelegenheid om professioneel van gedachte te wisselen. De inspiratie werkt hier in beide richtingen: anderen luisteren naar mij en ik kan een beetje van mijn ervaring doorgeven Ikzelf op mijn beurt heb de mogelijkheid om iets nieuws te ontdekken of te leren.

Liza Coggins, Los Angeles
De mads is zeer professioneel, hier vindt men een grote competentie en boeiende performances op het podium. Het bevalt me heel goed dat de ruimtes hier niet te groot zijn en men zich op de workshops en voorstellingen kan concentreren. Ook de directe uitwisseling met collega’s is fantastisch, men onderwijst en leert tegelijkertijd.

Shaune Harrison, Manchester
De atmosfeer hier op mads komt op mij internationaler over dan bijvoorbeeld in Londen. Bovendien is het theater sterker vertegenwoordigd, wat ik prettig vind. De presentaties op het podium zijn werkelijk professioneel, het gebruik van de camera’s, de mogelijkheid van close-ups op de beeldschermen. Verder geniet is er ook van om collega’s en geïnteresseerde ‘fans’ te ontmoeten.

Paul Merchant, Londen
Ik ben sinds zeven jaar hier aanwezig en heb de indruk, dat het niveau van het evenement iedere keer verder verbetert. Het motto luidt ‘klein maar fijn’. De kring van deelnemers is overzichtelijk, het netwerken en de onderling uitwisseling van ideeën gaat ongecompliceerd. Op het gebied van het leren van anderen zijn hier talloze mogelijkheden voorhanden.

Birgit Mörtl, Wenen
Ik ben voor de zevende keer op rij in Düsseldorf, en ik voel me als een lid van een kleine familie. Ik ontmoet daarnaast interessante, binnen hun vakgebied zeer capabele mensen. De lezingen zijn ronduit geweldig. Ik vind het een eer om zelf een lezing te mogen verzorgen. Het zou natuurlijk mooi zijn, als er in de toekomst meer exposanten deel zouden nemen.

Cig Neutron, Los Angeles
Ik ben heel enthousiast – hier zijn zoveel aardige, open, geïnteresseerde mensen aanwezig! En omdat het een vakbeurs is, is het een intieme sfeer. Tijdens gesprekken kan men heel goed contact leggen en zakenrelaties aangaan.

Guido Paefgen, Mainz
Als grimeur vind ik het goed en ook logisch dat een dergelijke beurs haar standplaats in Duitsland heeft – het land met de meeste podia wereldwijd. Het is voor mij als een ontmoeting met collega’s onder elkaar, als het werken in voordrachtsvorm. Het is ook heel boeiend om uit eerste hand te zien was de collega’s doen – en te horen waaróm ze het doen.